About the Freedom Theatre in Palestine..

Republishing this coming from the Freedom Theatre info@thefreedomtheatre.org

بيان صحفي
Press Release

English follows Arabic

مسرح الحرية يتعرض للاعتداء

في صباح الخامس عشر من نيسان 2009 تعرض مسرح الحرية الواقع في قلب مخيم جنين لمحاولة إحراق على يد شخص مجهول الهوية. وقد احترق الباب الرئيسي للمسرح بشكل كامل، ولحسن الحظ لم تمتد ألسنة النيران إلى داخل مبنى المسرح، فلم يصبه أي ضرر أو خراب.

كانت تلك هي المحاولة الثانية لإحراق المسرح، ففي نفس الليلة التي أُحرق فيها معهد الكمنجاتي للموسيقى في جنين بشكل تام قبل ثلاثة أسابيع، جرت المحاولة الأولى الفاشلة لإحراق وتدمير مسرح الحرية.

تم إبلاغ الشرطة الفلسطينية على الفور بمحاولة الإحراق الأولى للمسرح، ولكن حتى اليوم لم تسفر تحقيقات الشرطة عن شيء البتة. تبرهن هذه المحاولة المتكررة بشكل واضح أن مسرح الحرية لا يزال بلا حماية وسوف يكون عرضة لمزيد من محاولات التدمير في المستقبل القريب إن لم تتخذ التدابير اللازمة لحمايته.

إننا نناشدكم اليوم وندعو أصحاب الضمائر الحية وكل من يؤمن أن مستقبل فلسطين يكمن في ثقافتها، أن يرفعوا  أصواتهم عاليا وان يقفوا إلى جانب مسرح الحرية في وجه هذه المحاولات الهمجية التي تريد النيل من مستقبل الشعب الفلسطيني برمته.

ونطالب السلطة الوطنية الفلسطينية، أن تقوم بكل ما في وسعها للنيل من أولئك المجرمين وتقديمهم للعدالة وإنقاذ نضال الشعب الفلسطيني من اجل التحرر، من قتامه وسواد أيام مقبلة. 

تطور مسرح الحرية وأحرز نجاحات باهرة في منطقة جنين. زار المسرح في العام الماضي أكثر من 16,000 من الفتيان والفتيات والكبار وشاركوا في أنشطتنا، والتي كان آخرها “مزرعة الحيوانات” التي لقت نجاحا باهرا وترحيبا من قبل الجمهور الذي توافد بالآلاف من جميع أنحاء منطقة جنين إلى المسرح.

لا تسمحوا لهم بتدمير مسرح الحرية


The Freedom Theatre Under Attack!


On the morning of April 15, 2009, an unknown individual set fire to The Freedom Theatre in Jenin Refugee Camp, Occupied Palestine. The main door of the theatre was completely burned, but the fire did not spread inside the building and the theatre remains largely unharmed.

This was the second attempt to burn the theatre. On the night when Al Kamandjati Music Centre in Jenin was devastatingly set on fire three weeks ago, there was also a first failed attempt to destroy The Freedom Theatre.

The Palestinian Police was immediately informed of the initial attempt to burn the theatre, but to date nothing has come out of the police investigation. This renewed attempt confirms that the theatre remains unprotected and a target for more attacks in the near future.

We are therefore calling upon all of You, who believe the future of Palestine lies in its culture, to raise your voices and stand beside us to confront these barbaric acts against the future of the Palestinian people.

We are calling upon the Palestinian Authority to do whatever in its power to bring these criminals to justice and to save the Palestinian liberation struggle from ever darkening days.

The Freedom Theatre has grown to be very successful in the Jenin area. In the past year more than 16,000 boys, girls and adults visited the theatre and took part in our activities, and the recent theatre production of “Animal Farm” was a great success, bringing thousands of youth from the whole Jenin district to the theatre.

Advertisements

One thought on “About the Freedom Theatre in Palestine..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s